Jul är kul!



Det här är inte Askungens tappade sko,
 ty denna är mycket mindre och mycket mer glittrande!

Jag har en viss fabläss för förtjusande julpynt,
så när min mor idag överraskade mig med denna sagolika sko,
 inslagen i rött silkespapper, kan ni säkerligen förstå att jag blev alldeles utom mig!

Julen är bara för härlig men den går över alldeles för fort!
Förr var det ju allvarligt talat bara pyntet med julgranen och presenterna som spelade roll.
Men för varje år som går så handlar det mer och mer hela gemytligheten och gemenskapen kring julen.

För att inte tala om alla söndagsfikor!
Det är så mysigt med alla tända ljus, allt skimrande pynt, glöggen
 och pepparkaksburken - som har en förmåga att ta slut alldeles för fort den med! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0