Kul med kulör


från Bukowskis

Finns det något bättre sätt för att liva upp den novembergrå vardagen än att se på färgsprakande konst av kulördrottningen Sigrid Hjertén?
Tror knappast det.
I somras lånade jag från biblioteket en sagolikt fin och snörplig dokumentär om det fantastiska konstnärsparet Sigrid Hjertén och Isaac Grünewald, läs mer om den här och hyr den själva och lär er mer om Sveriges mest färgstarka konstnärer någonsin.
På omslaget till DVD:n fanns en illustration av Grünewald som föreställande paret.
Den var så fin att jag inte kunde låta bli att översätta den till broderi.


Kommentarer
Postat av: mikaela

ååh hjertén är undebar! jag råkade slå på mitt i den dokumentären på svt för ett tag sen, fastnade direkt... intressanta livsöden!



jag har faktiskt bara varit i paris två gånger, men blev kär direkt. den staden alltså... ska bli riktigt roligt, är dock lite nervös, kan ingen franska, därför jag ska plugga det där... hehe, blir spännande. har du varit där? några tips?

2010-11-24 @ 22:23:44
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Malin

Ytterst fint broderi, förstår att du inte kunde motstå!

2010-11-28 @ 16:38:16
URL: http://krumelurpillret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0