Magnifika magasin



Finns det något mer ro(giv)ande än att läsa modetidningar från förr?
De är alltid så optimistiska och spexiga i alla reportage!
Denna skatt från Bonniers gavs ut 1967 och jag hittade den hos Old Touch i Stockholm.
Och självfallet måste jag dela med mig av några av tidningens guldkorn!



Oskuldsfullt? Bedrägligt!





Lena Larsson berättade om "dagens" krav på sängen:

- Sängar ska ha bredd också omkring sig med möjlighet att ställa både tebricka, 
kycklingsallad med moselvin samt högar med böcker utan att man får smulor i sängen.

- Sängar får absolut inte gnissla men får gärna vara musikaliska,
dvs man kan ha en skivspelare monterad i närheten.

- Man bör kunna slänga sig ur från alla håll.





Kommentarer
Postat av: Stickan

Hej finis! Vad fint du har det här. Riktigt vackra hattar du har skapat. Om du inte kan bli modist på heltid tycker jag iallafall att du ska vara det vid sidan om. Du skulle kunna sälja någon på tjallamalla ;) De tar säkert emot någon. Allt bra med dig annars? Träffar dig väldans gärna någon dag på lovet, kan du ta dig tid till det?? Kram och puss, molntuss <3

2010-10-31 @ 14:55:03
Postat av: Caroline

SV: Visst är Jalouse helt fantastiskt. Det magasinet känns alltid väldigt fräscht och aktuellt och det bästa är att det är såpass billigt också.



Jag tycker det är ganska svårt att hitta kvalitativa och inspirerande modemagasin i dagsläget, om bilderna är bra så är texten tråkig vice versa. Men jalouse, Love, Franska Vogue och svenska Bon är faviter just nu. De erbjuder liksom något extra.



Roande med magasin från förr, älskar reportaget om sängen. "Man ska borde kunna slänga sig ut från varje håll"- klockrent!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0