Mönsterkraft



I torsdag var jag med om något jättehäftigt. I samband med Dunkers kulturhus utställning Mönsterkraft (som uppmärksammar 10-gruppens fantastiska 40-års jubileum) anordnades det en workshop med självaste Tom Hedqvist!
Och självklart var jag, med stora drömmar om textildesignyrket, på plats! Vi var ett tjugotal människor som knipit de begränsade platserna och efter att ha blivit guidade genom 10-gruppens formrika historia fick vi i uppdrag att själva göra mönster.
Men! Vi fick bara arbeta i svart/vitt och bara ha sax och lim till hjälp.
Och ooh så roligt det var!
Jag satt brevid Hedqvist hela kvällen
 och det var så spännande och intressant så jag vet inte vad.   
 


Här råder febril aktivitet och kreativitet!



När vi allihopa var klara sattes våra mönster upp på en av utställningens väggar.
Ovan, där handen pekar, är mitt resultat, med pärlband och mustasher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0