Sailor Moon, min vän



Under året så har vi i kursen Kultur- och stilhistoria gått igenom modet under hela 1900-talet.
Vi har nu kommit fram till 90-talet, vilket väckte många, mestadels skräckinjagande minnen.
Stönande och "uuh"ande hördes gång på gång. Det var först när overheaden visade bild på Sailor Moon som klassen brast ut i ljuva nostalgiska rop och "åh"anden.
Sailor Moon verkar visst varenda kotte i min klass ha följt och dyrkat och jag är inte annorlunda!
Självfallet kunde jag inte bärga mig utan kastade mig på datan så fort jag kommit hem och letade upp filmsnutten ovan, den allra första från den fantastiska serien.

Följde du också Sailor Moon?

Kommentarer
Postat av: Linn (knyttsak)

Jag såg bara något avsnitt, jag fastnade aldrig för sailor moon. Tror jag var inne på "fel" saker när den kom och intresserade mig för annat. Narnia t.ex.

2011-05-12 @ 19:34:24
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0