En dag i Köpenhamn


I samband med att vi droppade av systeryster på Kastrup så passade jag och min mor på att ta en sväng till Köpenhamn. Klockan var 08.00 och vi var på jakt efter ett mysigt frukost-ställe när vi plötsligt hittade en stor fotoutställning med fantastiska bilder på djur från hela Europa.
Det var så fascinerande och så utomordentligt vackert fotat!


Allt i matväg verkade dock stängt. Till slut blev våra böner besvarade och vi fann Croissanten.
Tillsammans med en caffe latte tog jag en croissant med räkfyllning och oj vad gott det smakade!
Supertrevlig personal och Picasso på väggen. Hit går jag definitivt fler gånger!
Mammas tröja var verkligen pricken över i för denna franska frukost!



Inne på Tiger roade vi oss med roliga solglasögon.
Denna tyckte jag var helskön - perfekta bågar med flärpar att fälla ner vid solljus.



Dagen avslutades med en kolossalt god fika på La Glace tillsammans med min moster som bor i byn.
På fikets menykort står det "Kager, Kunst og Kærlighed, Kvæler al Besværlighed".
Är det inte det mest träffsäkra motto du någonsin hört?

Kommentarer
Postat av: Malin

Glasögonen! ♥

2011-06-21 @ 21:32:30
URL: http://ahlinmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0