Million Dollar Mermaid



Känner ni till Esther Williams?
Som tonåring var hon(f 1921) en av de främsta tävlingssimmarna i USA och slog rekord efter rekord. Under andra världskriget fick hon roller i vattenshower men blev snart upptäckt av MGM som tog henne till vita duken.
I Williams filmer kunde man alltid vänta sig fantastiska vattenkonster och hon kom, förutom att mynta begreppet "synkroniserad simning", att bli en av 40- och 50-talens mest populära skådespelerskor. 
Vid 60-talet sadlade hon framgångsrikt om till badklädesdesigner med märke under det egna namnet.
En av hennes mest kända filmer - Million Dollar Mermaid - blev också titeln på hennes självbiografi om det verkliga livet i filmbranschens fantasivärld. Denna bok har jag läst och självklart var jag tvungen att brodera Williams på mitt sommarprojekt/dagboksbroderi. Samma dag hade vi storstädning hemma så jag placerade en trasa samt fönsterskrapa i vardera hand.
Spana in resultatet nedan! :)







Kolla även in denna lilla film med klipp från några av hennes verk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0